نوشته شده توسط : حسین نصیری

مدرسه چهار باغ+عکس و تاریخچه

مدرسه چهارباغ اصفهان،مدرسه چهارباغ در اصفهان،مدرسه چهارباغ اصفهان بدست کدام ،پلان مدرسه چهارباغ اصفهان

مدرسه چهار باغ یا سلطانی را می توانید در اصفهان ببینید. لازم به ذکر است که مشهور است به مدرسه سلطانی، مدرسه مادرشاه، مدرسه امام جعفرصادق(ع) موقعیت مدرسه خیابان چهارباغ عباسی می باشد و در ضمن سال تاسیس ۱۱۱۶ هجری می باشد

مدرسه چهارباغ،تاریخچه مدرسه چهارباغ

بهتر است بدانید که قسمتهای دیدنی مدرسه عبارت  هستند از:در ضلع شرقی خیابان چهارباغ بنای باشکوه و نفیسی می باشد که می توان آن را آخرین بنای مهم و با عظمتی دانست که در عصر صفویان دراصفهان ساخته شده است.در واقع این مدرسه که «مدرسه سلطانی» و «مدرسه مادر شاه» نیز نامیده می شده در زمان سلطنت شاه سلطان حسین آخرین حکمران سلسله صفوی بنا گردیده است.

مدرسه چهارباغ،تاریخچه مدرسه چهارباغ

جالب است بدانید که کتیبه سردر به خط نستعلیق سفید بر زمینه کاشی لاجوردی است که تاریخ ۱۱۱۲ را بر خود دارد و به وسیله عبدالرحیم جزایری کتابت شده است .در واقع در وسط دالان مدرسه سنگاب نفیسی قرار دارد که صلوات بر چهارده معصوم با تاریخ ۱۱۱۰ هجری بر روی آن حجاری گشته است. این سنگاب شاهکار هنر سنگتراشی و خوشنویسی می باشد.

مدرسه چهارباغ،تاریخچه مدرسه چهارباغ

واقعیت این است که صحن مدرسه چهارباغ نمونه کامل یک معماری درون گرا و بومی محسوب می شود. در واقع اشعاری که در اطراف سرسرای مدرسه به خط نستعلیق بسیار زیبا به رنگ سفید بر زمینه کاشی خشت لاجوردی نوشته شده به خط محمد صالح اصفهانی و مورخ به سال ۱۱۱۹ هجری می باشد. در ضمن کتیبه افقی داخل گنبد نیز به خط عبدالرحیم جزایری و تاریخ ۱۱۲۱ هجری است.

مدرسه چهارباغ،تاریخچه مدرسه چهارباغ

بهتر است بدانید که مدرسه چهارباغ اصفهان که پس از پیروزی انقلاب اسلامی «مدرسه علمیه امام صادق (ع)» نامگذاری شد در حال حاضر به آموزش طلاب علوم دینی و حجره های آن نیز مانند عصر صفویه به اقامت طلاب اختصاص دارد. این مکان تاریخی در اصفهان واقع شده است .

مدرسه چهار باغ+عکس و تاریخچه

مطالب مرتبط:

پل سی سه پل

مسجد شیخ لطف الله

 پل خواجو



:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نصیری

ترب سیاه و خواص آن

ترب سیاه به انگلیسی،ترب سیاه برای سنگ کلیه،ترب سیاه چیست،ترب سیاه سنگ کلیه،ترب سیاه و سنگ کلیه

اصلا فکر می کردید ترب سیاه برای سرفه های شدید یک درمان عالی است.در واقع میانه‌تان با سبزیجات غده‌ای چگونه است؟ اصلاً ترب سیاه میل می کنید؟ تفاوتی نمی‌کند به صورت خام باشد و یا اینکه از شربت آن استفاده شود. لازم به ذکر است که ترب سیاه یکی از آن غده‌ای‌های درمان‌گر است. بهتر است بدانید که استفاده از این درمانگر طبیعی هم نیازی به دنگ و فنگ زیاد ندارد. در واقع با مصرف آن خیلی ساده می‌توانید برای مشکلات گوارشی، کبدی، سرفه و غیره راه چاره‌ی خوبی پیدا کنید

ترب سیاه،خواص ترب سیاه
ترب سیاه دوست دستگاه گوارش و کبد شما می باشد:
خوب است بدانید که در طب گیاهی و سنتی ترب سیاه شهرت زیادی برای حفظ سلامت روده‌ها دارد. در واقع از سالیان قبل خواص ترب سیاه روی سیستم گوارشی و به خضوض برای تنظیم عملکرد صفرا کاملا شناخته شده است. لازم به ذکر است که به این ترتیب که این ترب موجب افزایش ترشح و دفع صفرا می‌ گردد. نقطه‌ی قوت دیگر ترب سیاه این است که موجب سم‌‎زدایی از کبد می‌شود. البته زمانی که به عنوان مثال داروی زیادی می‌خورید بعد از آن لازم است که به فکر سم‌زدایی از این عضو حساس بدن باشید. جالب است بدانید که این ترب همچنین خاصیت ملینی جزیی نیز دارد. توجه داشته باشید در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از ترب سیاه استفاده نمود.
ترب سیاه،خواص ترب سیاه
شربت ترب سیاه برای مقابله با سرفه بسیار عالی است .
امان از زمانی که سرفه‌های پی در پی راه نفس آدم را بند می‌آورد. البته در این صورت هیچ‌چیز به اندازه‌ی ترب سیاه یک درمان مفید و طبیعی نیست. شربت ترب سیاه موجب می‌شود که مخاط برونشیت روان شده و برطرف شود. به همین دلیل هم برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی فوق‌العاده می باشد.روش مصرف از شربت ترب سیاه:ترب سیاه را شسته و پوست بگیرید و سپس خرد کنید. بهتر است بدانید که ترب‌های خرد شده را کف ظرف بچینید و روی آن را با یک لایه‌ی نازک شکر یا قند بپوشانید. اجازه دهید به مدت یک روز بماند تا شربت آن دربیاید. شربت به دست آمده را در یک پیاله ریخته و روزانه 4 تا 6 قاشق میل فرماید. توجه  داشته باشید که شربت به دست آمده را بیش از 48 ساعت نگهداری نکنید. در واقع در صورت انسداد مجاری صفراوی از ترب سیاه استفاده ننماید.

ترب سیاه،خواص ترب سیاه

چرا باید از ترب سیاه برای عید و روزهای جشن  استفاده نمود؟ دقت داشته باشید که عید نزدیک و بساط مهمانی و پرخوری در پیش. خوشبختانه ترب سیاه پشت آن ظاهر سیاه و گوشت آب‌دار و کمی تند خود دارای ترکیبات بسیار قوی می‌باشد که کبد را تقویت و تمیز کرده و عملکرد صفرا را کنترل می‌کند. لازم به ذکر است که برای همین هم برای روزهای جشن و سروری که رژیم را فراموش می‌کنید و حسابی دلی از عزا در می‌آورید خوب است. بالاخره بعد از پرخوری و مصرف انواع مواد غذایی چرب و شیرین باید صفایی به کبدتان بدهید و یک عدد ترب سیاه میل کنید.

ترب سیاه،خواص ترب سیاه

بهتر است بدانید که موقع خرید ترب‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سفت، سالم، بدون زدگی و بدون لک باشند. البته توجه داشته باشید که می‌شود به مدت چند هفته ترب سیاه را در یخچال نگهداری کرد البته به شرط اینکه آن‌ها را نشسته باشید و قابل ذکر است که داخل یک کیسه‌ی پلاستیکی سوراخ‌سوراخ نگهداری  نمایید. لطفا از سبزیجات در سبد غذایی خود استفاده کنید.

ترب سیاه و خواص آن

مطالب مرتبط:

تربچه

ریحان

شوید

جعفری



:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نصیری

پونه و خواص آن

پونه به انگلیسی،پونه کوهی،پونه زار،خواص پونه،خواص پونه خشک

پونه معمولادر فصل سرما می روید.قابل ذکر است که پونه گیاهی است از خانواده نعناع و ترکیب اصلی موجود در آن، اسانس روغنی فرار یا روغن منتول ،مقداری تانن، مواد رزینی و دارای مقدار زیادی ویتامین A و B و C و کلیسیم می باشد.گفتنی است که فصل گرما زمان رویش گیاه پونه است و این گیاه در خاک‏ های مرطوب و غنی از مواد آلی مثل کود برگ به خوبی رشد می ‏کند.بدنیست بدانید که این گیاه نوع دیگری به نام پونه کوهی را نیز دارد.در واقع مرغوبترین نوع پونه وحشی در کنار چشمه ها و آب ذوب شده برف ها می روید و بهترین فصل برای چیدن پونه وحشی اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت می باشد.

پونه،خواص پونه

جالب است بدانید که بوعلی سینا حکیم بزرگ ایرانی با برشمردن انواع پونه می گوید که پونه گوهری است لطیف و پونۀ کوهی از پونۀ جویباری قوی تر می باشد. خوب است بداند که باگیاه پونه می توان یک دم نوش فوق‏ العاده تهیه نمود. لازم به ذکر است که برای تهیه ‏ی یک فنجان دمنوش پونه، یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه ی تازه و یا یک قاشق چای خوری برگ پونه خشک شده را در چای صاف کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزید. در واقع اجازه دهید مدت 10 دقیقه دم بکشد و رنگ چای در بیاید. اگر تمایل داشتید می ‏توانید آن را کمی شیرین نمایید.
پونه،خواص پونه

خواص دم کرده پونه را بدانید :لازم به ذکر است که  از دم کرده‏ ی این گیاه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم، حالت تهوع، دردهای قاعدگی و بی ‏خوابی استفاده می گردد.بهتر است بدانید که به دلیل دارا بودن ترکیبات ضدباکتریایی، دارویی فوق العاده برای برطرف شدن عفونت های تناسلی، ادراری و گلودردهای چرکین بوده و مثل آنتی بیوتیک عمل می کند. برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم و سرفه و سیاه سرفه استفاده می شود.

پونه،خواص پونه
بهتر است بدانید که این روزها بیشتر پزشکان، مصرف پونه به دلیل داشتن کلیسیم زیاد به خانم های یائسه و افرادی که دچار پوکی استخوان هستند و همچنین کودکان در حال رشد توصیه می نمایند لذا کسانی که تمایلی به مصرف شیر ندارند، بهتر است ماست و دوغ را با پونه میل نمایند.

پونه،خواص پونه

زنان باردار پونه نخورند:بدنیست بدانید که مصرف زیاد پونه برای زنان باردار مضر است. در واقع می تواند ماهیچه های رحم را منقبض کرده و سبب سقط جنین شود. لازم به ذکر است ین گیاه به تشدید سردرد کمک کرده و فشار خون و پمپاژ قلب را شدت می بخشد. مقدار زیاد مصرف آن باعث تشنج شده و برای معده و کلیه مضر است و سبب مسمومیت می گردد . معمولا دوغ و ماست را با پونه مصرف می کنید که بسیار مفید است.

پونه و خواص آن

مطالب مرتبط:

نعناع

خرفه

جعفری

گشنیز



:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نصیری

آووکادو و خواص آن

آووکادو چیست،آووکادو قیمت،آووکادو و خواص آن،آووکادو برای پوست،آووکادو برای نوزادان

این میوه در ایران میوه جدید و شناخته نشده ای است . لازم به ذکر است که آووکادو درختی است که ارتفاع آن به حدود 6 متر می رسد و درقسمت های گرم آمریکا و برزیل و غرب هندوستان پرورش یافته است .در واقع  منشاء آووکادو آمریکای جنوبی بوده که از آنجا به نواحی دیگر دنیا راه پیدا کرده است .لازم به ذکر است که برگهای این درخت ضخیم و سبز و گلهای آن کوچک و سبز رنگ است . جالب است بدانید که میوه آن مثل گلابی و دارای پوستی سخت برنگ سبز تیره و یا سیاه می باشد در حدود 400 نوع مختلف آووکادو وجود دارد که برخی از آنها دارای پوست صاف و سبز رنگ بوده اما پوست برخی از آنها سیاه و خشن است .در واقع مدرکی در دست است که نشان می دهد مایاها و اینکاها از این میوه استفاده می نموده اند.

آووکادو،خواص آووکادو
قابل ذکر است که جوشانده برگهای آووکادو قاعده آور می باشد. بدنیست بدانید که آووکادو تقویت کننده معده است . گفتنی است که نفخ و گاز معده را از بین می برد در واقع باید گفت برای درمان یرقان مفید وموثر است .جوشانده برگهای آووکادو اسهال خونی را برطرف می نماید.

آووکادو،خواص آووکادو

جالب است بدانید که آووکادو تقویت کننده بدن است .لازم به ذکر است که آووکادو رشد بچه ها را جلو می اندازد زیرا دارای مواد معدنی فراوانی است . بدنیست بدانیدکه آووکادو خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی هستند باید از آووکادو استفاده نمایید .گفتنی است که آووکادو بدن را قلیایی کرده و تمیز می کند.در واقع چون آووکادو شکر و مواد نشاسته ای کمی درد برای آنهایی که بیماری قند دارند نیز مناسب می باشد.

آووکادو،خواص آووکادو

لازم به ذکر است که برای دوره نقاهت به مریض آووکادو بدهید . ضعف عمومی را برطرف می کند .بدنیست بدانید که خستگی را رفع می کند .گفتنی است که ناراحتی روده و معده را معالجه می کند. قابل توجه است که بیخوابی را درمان می کند زیرا دارای تریپتوفان است . اگر به کم خونی دچار هستید حتما با شام خود آووکادو میل نمایید.

آووکادو،خواص آووکادو

طرز استفاده:بدنیست بدانید که روغن آووکادو دارای ویتامین های مختلف مانند P ، C، K ، H ، E، D ، B، A می باشد . لذا ارزش غذایی زیادی دارد.جالب است بدانید که  روغن آووکادو ضد رماتیسم است و اگر مفاصل شما درد می کند آنرا با روغن آووکادو ماساژ دهید . لازم به ذکر است که برای جلوگیری از ریزش مو ، هرشب مقدریاز روغن آووکادو را به سر بمالید و صبح بشوئید .گفتنی است که شوره سر را از بین می برد . قابل توجه است که بالاخره آووکادو بهترین ماسک برای صاف کرده چین و چروک های صورت و جلوگیری از پیدایش آن است . برای این منظور آووکادو را پوست کنده و له کنید و بصورت ماسک بر روی صورت و گردن بگذارید و بعد از نیم ساعت بشوئید.آواکادو دارای ویتامین های زیادی است.

آووکادو و خواص آن

مطالب مرتبط:

آناناس

موز

نارگیل



:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نصیری

آبشار فدامی +عکس

آبشار فدامی داراب،آبشار فدامی عکس،آدرس آبشار فدامی،آبشار فدامی کجاست

کشور زیبای ما منابع طبیعی و گردشگری زیادی داردکه یکی از آنها آبشار فدامی است.لازم به ذکر است که در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرق داراب و در دل گرمای سوزان چشمه ای از دل کوه بیرون می جوشد و به پیش می آید. جالب است بدانید که نام این آبشار زیبا فدامی است این آبشار در منطقه فورگ (فرگ) و در شهر فدامی در مسیر جاده ترانزیتی شیراز به بندرعباس واقع شده و هر ساله میزبان تعداد زیادی از علاقمندان به طبیعت می باشد.بهتر است بدانید که یکی از وی‍ژگی های آبشار فدامی وجود چهار نوع آب شور و شیرین و سرد و گرم می باشدکه در فاصله 20 متری آبشار شیرین با هم مخلوط می شوند و استخر طبیعی زیبایی را به وجود می آورند. در واقع ارتفاع آبشار شور فدامی که در بالادست آبشار شیرین واقع شده 10 تا 15 متر می باشد.

آبشار فدامی،عکس آبشار فدامی

بدنیست بدانید که سرچشمه آبشار شور فدامی در 500 متری آن است و وجود نخل های خودرو در بغل آبشار شور به زیبایی آن افزوده است. در واقع عرض آبشار شیرین فدامی که در گذشته به 800 متر می رسید و عریض ترین آبشار طبیعی ایران به شمار می رود، به دلیل خشکسالی و استفاده افراطی کشاورزان بالادست اکنون به 200 متر رسیده است. خوب است بدانید که در زیر آبشار حوضچه ای بزرگ به وجود آمده و در بالای آن پوششی متراکم از گیاهان بلند و نیزار مشاهده می شود. لازم به ذکر است که از ویژگی های ارزشمند این آبشار، دایمی و شیرین بودن آب آن است که با توجه به موسمی و شور بودن بیشتر آبهای جاری در این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

آبشار فدامی،عکس آبشار فدامی

لازم به ذکر است که چشمه فدامی پس از عبور از بستر یک کیلومتری به پرتگاهی می رسد که هنگام سقوط زیباترین آبشار منطقه را تشکیل می دهد. در واقع این آبشار زیبا با ورود به رودخانه شور به میزان قابل توجهی از شوری رودخانه کم می کند و آب شور رودخانه را برای 825 هکتار نخیلات و 650 هکتار اراضی کشاورزی پائین دست قابل استفاده می سازد. خوب است بدانید که آب شیرین این آبشار در واقع آب شرب شهر فدامی و روستاهای اطراف را تامین می نماید. البته جالب تر از آن، اینکه آب شیرین آبشار در تابستان بسیار خنک و گوارا و در زمستان گرم می باشد و آب شور نیز حالتی برخلاف آب شیرین دارد.

آبشار فدامی،عکس آبشار فدامی

در واقع تعداد زیادی غار با عمق های مختلف و اشکال و قندیل های زیبا در منطقه وجود دارد و همچنین فعالیت های ژئوفیزیکی و زمین شناسی از جمله گسل ها،‌ طاق دیس ها، ناودیس ها، کانی ها و بلورهای مختلف سنگی و رسوبی و نمکی و خاک های مختلف از جمله گل رس و گل سرشور از دیگر جاذبه های این منطقه زیبامی باشد.

آبشار فدامی،عکس آبشار فدامی

واقعیت این است که آبشار فدامی یکی از تفرجگاه های زیباست که با منظره ای زیبا و دل انگیز روح هر انسان دوستدار طبیعت را نوازش می دهد

آدرس آبشار فدامی: 130 کیلومتری جنوب شرق داراب، مسیر داراب به حاجی آباد، منطقه فدامی

حتما از این منطقه زیبای گردشگری  دیدن فرمایید.

آبشار فدامی +عکس

مطالب مرتبط:

آبشار ورسک

عکس های زیبا از یخ زدگی آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نصیری

هپاتیت +علل و درمان

هپاتیت c،هپاتیت b،هپاتیت a،هپاتیت چیست،هپاتیت چیست

درباره هپاتیت و علل آن چقدر می دانید؟
نکته قابل ذکر است است که هپاتیت یعنی التهاب کبد و در میان عوام مردم به یرقان و زردی شهرت دارد . در واقع با اهمیت ترین عوامل ایجادکننده آن ویروسها هستند . البته ویروسها موجودات بسیار ریزی هستند که از فرد آلوده به فرد سالم انتقال می یابند و برای رشد و تکثیر خود به یک موجود زنده نیاز دارند. واقعیت این است که تاکنون 6 نوع ویروس هپاتیت شناخته شده است که رایج ترین آنها ویروسهای هپاتیت آ (A) ، ب (B) و سی (C) هستند .لازم به ذکر است که عوامل دیگری مثل داروها ، بیماریهای ارثی و خود ایمنی و مصرف مشروبات الکلی نیز می توانند باعث هپاتیت شوند .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت
به یاد داشته باشید که ناقل بیماری هپاتیت به کسانی گفته می شود که ویروس هپاتیت (ب) در خونشان به مدت بیش از 6 ماه وجود داشته باشد ، حال عمومی آنها خوب باشند و در بررسی آزمایشگاهی اختلالی در کار کبد آنان دیده نشود . لازم به ذکر است که در چنین شرایطی ویروس به صورت مسالمت آمیز در داخل بدن وجود دارد ولی آسیبی به کبد وارد نمیسازد .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت

علائم بیماری هپاتیت را بشناسید
قابل توجه است که با اینکه در غالب موارد عفونت از مادران آلوده به نوزادان انتقال می یابد ، تا سالها علامتی دیده نمی شود .در بعضی موارد به دنبال هپاتیت حاد ویروسی فرد دچار حالت ناقلی می گردد .در این افراد به دنبال علائم هپاتیت از جمله بی اشتهایی ، ضعف ، بی حالی ، پررنگی ادرار و زردی سیستم ایمنی بدن نمی تواند HBsAg را منفی سازد و بعد از 6 ماه با وجود بهبودی ظاهری فرد آلوده باقی می ماند .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت
بهتر است بدانید که خوشبختانه تنها 10 درصد افراد مبتلا به هپاتیت حاد ویروسی دچار حالت ازمان می شوند و ناقل هپاتیت باقی می مانند ولی متاسفانه در صورت انتقال عفونت از مادران به نوزادان ، در بیشتر  موارد حالت ناقل پابرجا خواهد ماند و نوزادان آلوده امروزه خود آلوده کنندگان جامعه فردا خواهند شد  پیشگیری
بهترین راه مسلح شدن افراد برعلیه ویروس هپاتیت است و استفاده از واکسن و رعایت دستورات بهداشتی است .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت
بدنیست بدانید که واکسن هپاتیت نوع ب که در حال حاضر استفاده می شود ، در واقع همان آنتی ژن ویروس هپاتیت ب HBsAg است که از خون ناقلین سالم بدست آمده و تغلیظ شده است . البته نوعی دیگری از واکسن وجود دارد که به روش ژنتیکی ( Recombinant ) تهیه شده است .در واقع  واکسیناسیون اغلب در سه نوبت و به فواصل یک ماه و 6 ماه از تزریق اول صورت می گیرد .

هپاتیت +علل و درمان

مطالب مرتبط:

ایدر

بیماری ام اس چیست

ویتامینی فوق العاده برای بیماری های کبدی

 



:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نصیری

لوبیا و خواص آن

لوبیا،خواص لوبیا،لوبیا چیتی،لوبیا سبز،لوبیا پلو مجلسی،لوبیا قرمز،لوبیا سفید

لازم به ذکر است که لوبیا به دو دسته قرمز و سفید تقسیم می گردد که جالب اینجاست که طبیعت لوبیای قرمز گرم و تر و طبع لوبیای سفید معتدل می باشد. در واقع نکته مهم این است که خوردن خوراک لوبیا از سقط شدن جنین جلوگیری می کند و همچنین نطفه و رحم را تقویت می نماید ، بهتر است بدانید که کسانی که قصد بارداری دارند خوردن لوبیا را فراموش نکنند زیرا رحم را برای نگهداری جنین آماده می کند و بسیار مفید است .

لوبیا،خواص لوبیا

بهتر است بدانید که لوبیا موجب زیاد شدن شیر مادر می‎گردد.همچنین   لوبیا از رقیق شدن خون جلوگیری می‎کند و مقاومت بدن را در برابر بیماری‎های عفونی بالا خواهد برد.قابل ذکر است که خوراک لوبیا موجب تقویت حافظه می‎گردد.بهتر است بدانید که کسانی که کم خون هستند از خوراک لوبیا استفاده کنندبرایشان مفید می باشد.

لوبیا،خواص لوبیا

بهتر است بدانید که لوبیا را می‎توان به جای گوشت هم استفاده کرد و بسیار مفید است . قابل ذکر است که برای برطرف شدن سنگ مثانه 200 گرم لوبیا سبز را در یک لیتر آب با کمی نمک پخته میل کنید 3 روز مرتب به عنوان صبحانه ناشتا میل شودتا موثر واقع شود. بدنیست بدانید که  کسانی که خام گیاه‎خوار هستند هیچ وقت از جوانه خام لوبیا استفاده نکنند زیرا سمی است و خطرناک است ، زیرا در لوبیای خام ماده سمی اسید سیانیدریک تولید می‎شود که در اثر طبخ این ماده از بین خواهد رفت .
لوبیا،خواص لوبیا
حوب است بدانید که خوردن خوراک لوبیا موجب صاف شدن صدا می‎شود. قابل ذکر است که کسانی که زیاد سفیدپوست هستند می‎توانند لعاب لوبیا را به پوست خود بمالند و آن گاه در معرض آفتاب قرار گیرند تا پوست آنها برنزه شود. جالب است بدانید که  یک ضماد خوب برای سوختگی است لوبیا را بپزید سپس نرم کنید به صورت ضماد روی سوختگی بگذارید.بهتر است بدانید که شب‎ها لوبیا کم بخورید چون تولید نفخ می‎کند و نفاخ است و باموجب خواب‎های پریشان می‎گردد. قابل ذکر است که خوردن لوبیا به خاطر ماده اینوزیت آن سبب جلوگیری از ریزش مو می‎شود.

لوبیا،خواص لوبیا

جالب است بدانید که لوبیا دارای انسولین گیاهی می‎باشد. در واقع مادرانی که در دوران بارداری و دوران شیردهی در غذای خود لوبیا را قرار می‎دهند باعث بلندشدن قد کودک خود می‎گردد. بهتر است بدانید که لوبیا ضد سوداست.در واقع کسانی که سکته مغزی کرده‎اند در غذای خود لوبیا را قرار دهند. جالب است که خوراک لوبیا فشارخون را پایین می‎آورد. قابل ذکر است که خوردن لوبیا از سرطان مخصوصاً سرطان سینه جلوگیری می‎کند.

لوبیا و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا سبز

جوانه ماش و خواص آن

جوانه گندم و طرز تهیه جوانه گندم



:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نصیری

به و خواص آن

خواص برگ به،خواص به لیمو،خواص به در دوران بارداری،خواص به،خواص به در بارداری

خواص غذایی به را بشناسید

قابل ذکر است که به سرشار از ویتامین‌های A و B و C و همچنین قند و پپتین می باشد.در واقع  جالب است بدانید که به رسیده، دارای طبیعتی معتدل است، در حالی که دانه آن یا همان به‌دانه طبیعتی سرد و تر دارد.

خواص به،به

خواص درمانی به را بشناسید

لازم به ذکر است که به برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌های روده‌ای و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خونی، سوزش مجاری ادرار، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب‌های مختلف بسیار کارساز و کاربردی است . در واقع می‌گویند با خوردن به، عرق بدن خوشبو می‌ گردد. به یاد داشته باشیدخانم‌های باردار برای جلوگیری از سقط جنین به مصرف می‌ نمایند.

 

خواص به،به

فواید خوردن به را می دانید

خوردن به اثرات مثبتی بر فکر و ذهن افراد می گذارد.باعث احیای روحیه و موچب شادی است.جالب است بدانید که از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردهااست دارای خاصیت تقویت کننده قلب، کبد و معده است. برای جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته مناسب است  به این طریق که چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید.

خواص به،به

خواص آب به را می دانید

باعث جلوی از خونریزی می شود.به جلوی تهوع و استفراغ غیر ارادی را خواهد گرفت .سردرد را رفع می کند.خاصیت این را داردکه از بین برنده تشنگی باشد.

خواص به،به

خواص هسته میوه به (به دانه) را می دانید

به دانه برای درمان ذات الریه، گلودرد، صدای گرفته و خشن مفید است.خاصیت ضد تب دارد و مفید برای اسهال است .می توانید به را رنده کرده خشک کنید و به عنوان دم نوش در فصل های سرد سال استفاده کنید.

 به و خواص آن

مطالب مرتبط:

به دانه

برگ به



:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نصیری

بادام زمینی و خواص آن

بادام زمینی در بارداری،بادام زمینی چاق کننده است،بادام زمینی خواص،بادام زمینی به انگلیسی،بادام زمینی برای زنان باردار

بادام زمینی یکی از تنقلات خوشمزه و پر خاصیت است .

جالب است بدانید که بادام زمینی از خانواده نخود فرنگی و عدس می باشد. البته گلهای آن روی زمین رشد می کنند و بدلیل سنگینی آنها به درون زمین نفوذ می نمایند و بادامها در آنجا رشد می کنند و بزرگ می گردند .

بادام زمینی،خواص بادام زمینی

خواص و فواید بادام زمینی را بشناسید:

قابل ذکر است که بادام زمینی باعث گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می گردد و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری خواهد نمود. بهتر است بدانید که موادی مغذی در بادام زمینی وجود دارد مثل فولیک اسید، اسید فیتیک، فیتواسترولز، که تاثیراتی ضد سرطان دارند. به خاطر داشته باشیدکه بادام زمینی به دلیل داشتن نیاسین از ابتلا افراد به بیماری آلزایمر(فراموشی) جلوگیری می نماید. البته محققان شیکاگویی بر روی تغذیه 3000 نفر در رده سنی 65 سال به بالا تحقیق نموده اند.

بادام زمینی،خواص بادام زمینی

فواید بی نظیر بادام زمینی را بشناسید:

قابل ذکر است که بادام زمینی برای تقویت ریه و طحال مفید است و کلسترول خوب خون را بالا می برد. در واقع این آجیل پرخاصیت درد معده را از بین می برد و به عنوان نرم کننده سینه استفاده می گردد. قابل توجه است که همچنین بادام زمینی سرفه خشک را برطرف می کند.بادام زمینی شیر را در مادران شیر ده افزایش می دهد و بسیار مقو ی است. لازم به ذکر است که به هضم غذا کمک می کند و یک ملین عالی می باشد. بهتر است بدانید که به خاطر دارا بودن چربی و کالری زیاد، به افراد چاق توصیه می شود که به میزان کم ار آن بخورند. بیشتر از 1 مشت بادام زمینی موجب افزایش وزن می گردد. در واقع روغن بادام زمینی، ملین و برطرف کننده یبوست می باشد. لازم به ذکر است که بادام زمینی از نظر خواص، شبیه روغن زیتون می باشد.

بادام زمینی،خواص بادام زمینی

از کره بادام زمینی و خواص آنچقدر می دانید؟

بهتر است بدانید که فایده مهم کره بادام زمینی این است که از چربی سالم تهیه شده است. کره بادام زمینی حاوی چربی های اشباع نشده، مواد مغذی است که به کاهش سطوح کلسترول مضر و کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی کمک میکند. در واقع روغن بادام زمینی ترکیبات موجود در کره در بادام زمینی از تنگ شدن عروق جلوگیری می نماید

بادام زمینی،خواص بادام زمینی مضرات بادام زمینی

لازم به ذکر است کهبسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. اغلب آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می گردد. گفتنی است که اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. در واقع نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس ، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ می باشد.

بادام زمینی و خواص آن

مطالب مرتبط:

قیسی

مویز



:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()